Spune ce e de spus

Ziarul

Arhiva

Powered By Blogger
toateBlogurile.ro
TRAFIC TRIPUL - Directo Web
   

Care va mai amintiti de alegerile prezidentiale din anul 2000? Ma refer in special la turul al doilea al acelor alegeri. Unii dintre voi poate nu-si amintesc, asa cum nici eu nu m-as fi gândit la asta daca nu as fi vazut cine intra in turul al doilea al alegerilor prezidentiale din 2009.
Sa facem un mic apel la istoria recenta... In turul al doilea din anul 2000 au ajuns Ion Iliescu si Corneliu Vadim Tudor. Nasol, nu? Si mai nasol a fost ca poporul anti-iliescian a iesit masiv din case pentru a-l vota pe... Iliescu. Ce sinistru. Cu toate acestea, Iliescu era la acea ora singura varianta votabila, alternativa fiind inacceptabila. Poporul avea de ales intre Iliescu si Vadim. Poporul care ar fi votat pentru democratie, pentru Uniunea Europeana, impotriva comunismului... a votat cu Ion Iliescu.
Sa ne intoarcem in anul de gratie 2009. In turul doi au ajuns Train Basescu si Mircea Geoana. Aceeasi situatie, ca in 2004, dupa parerea mea. De data aceasta, Vadim este Basescu, iar Iliescu este Geoana. Sau poate invers, dupa parerea altora. Cu cine sa votam in turul doi? Cu raul cel mai mic... Sau poate cu nimeni.
Cu profund regret civic, am constatat faptul ca populatia i-a facut jocul lui Traian Basescu in privinta referendumului privind Parlamentul Unicameral care sa fie populat doar de 300 de demnitari. Cu acest mesaj a ajuns Traian Basescu in turul doi. Ma astept ca Traian Basescu sa inventeze un alt referendum pentru ziua de 6 decembrie, pentru ca el nu poate trai decât din conflicte, asemenea populatiei care l-a votat pe 22 noiembrie. Se spune ca un popor isi are conducatorii pe care ii merita, insa eu nu am identificat deloc un motiv pentru care  sa-l "merit" pe Traian Basescu. De altfel, nu am identificat niciun motiv pentru care sa-l "merit" pe Mircea Geoana. Poate doar faptul ca, atunci când am avut posibilitatea sa plec din tara asta de cacat, nu am facut-o. Atunci, da! Chiar merit. Fac precizarea ca aceasta sectiune "Editorial" a blogului reprezinta opiniile mele personale, care se bazeaza exclusiv pe convingerile personale. Astfel incât opinia mea este ca, pe 6 decembrie 2009, populatia votanta va avea de ales intre dictatura pe care doreste sa o instaureze Traian Basescu si anumitele grupuri de interese (sa nu le spun Mafie) care asteapta, frecându-si mâinile, in spatele lui Mircea Geoana.
Duminica seara, dupa prezentarea rezultatelor Exit-Poll, ma uitam cu scârba la ceea ce se petrecea la sediile de campanie ale lui Basescu si Geoana. Un spectacol lugubru, in prim-plan aflânduse "eroii" pe care i-am nominalizat, flancati fiind de cele mai sinistre figuri din politica româneasca. Basescu era flancat de Teodor Stolojan si de Emil Boc, iar Geoana de catre Ion Iliescu si Adrian Nastase, iar undeva, mai la o parte, se afla Marian Vanghelie. Incredibil... De fapt, aceste personaje au ajuns in turul doi, fara sa fi facut nimic sa merite aceasta pozitie victorioasa.
Calitatea mea de român este aceea ca sunt un perdant de profesie. Am votat si am pierdut. Am votat si la referendum, insa am pierdut si aici. Mi-am pierdut mândria ca sunt român. Acum mi-e doar rusine ca sunt membru al acestei natii. Insa, tot raul spre bine, nu? Poate e timpul sa-mi fac bagajul si s-o intind catre niste meleaguri mai normale, unde paradoxul ramane paradox, neidentificându-se cu normalitatea. Sa traiti dupa cum ati votat, stimati români.

0 Comments

Add A Comment