Spune ce e de spus

Ziarul

Arhiva

Powered By Blogger
toateBlogurile.ro
TRAFIC TRIPUL - Directo Web
   



Am intrat in ultima saptamana a campaniei electorale pentru alegerile prezidentiale. O campanie ca cea de acum nu prea mi-a mai fost dat sa vad. Isteria si dementa au ajuns sa fie cuvântul de ordine al discursurilor candidatilor cu sanse sa ajunga in turul doi. Când am luat decizia sa “renovez” acest blog, la indemnul unor persoane din anturajul meu, si sa reiau activitatea mea in blogosfera, nu mi-am imaginat ca voi experimenta, ca jurnalist, fenomenul aberatiei electorale.

Nu am incredere in nimeni din politia româneasca. Neincrederea mea, cultivata in ani de trai in aceasta tara, este perfect justificata si nimeni si absolut nimic nu imi poate schimba convingerea conform careia mai exista vreo sansa pentru generatia din care fac parte. Pot lupta insa cu mijloacele mele modeste impotriva a ceea ce consider ca este principalul pericol pentru viitorul apropiat. Principalul pericol este compus, in opinia mea, din trei nume: Basescu, Geoana si Oprescu.

Primul lucru pe care l-am facut in momentul in care am decis sa pastrez acest blog, dupa o pauza de un an de zile, a fost sa sondez opinia persoanelor care-mi viziteaza postarile cu privire la intentia lor de vot. Stiu ca nu este reprezentativ, la nivel de masa, sondajul de pe blogul meu, insa poate reprezenta un reper pentru ceea ce am de facut pe data de 22 noiembrie 2009, adica fix duminica viitoare. La ora la care postez acest editorial, au votat 73 de vizitatori, din care 7 au optat pentru Traian Basescu, 23 pentru Mircea Geoana, 28 pentru Crin Antonescu, 3 pentru Sorin Oprescu si, foarte important zic eu, 12 persoane au ales sa nu se duca la vot. Intentia mea ar fi fost, pâna acum sa ma numar si eu in aceeasi categorie. Doi candidati nu au primit niciun vot. Este vorba despre Corneliu Vadim Tudor si Gigi Becali. Asadar, pe primul loc se afla Crin Antonescu, cu 38%. El este urmat de Mircea Geoana, cu 31%, iar optiunea de a nu merge la vot constituie 16% din voturi. Pe locul al patrulea este actualul presedinte, Traian Basescu, cu 9% din optiuni, urmat pe pozitia a cincea de Sorin Oprescu, cu 4%.

Spuneam ca acest sondaj este important pentru mine si ma face sa cred ca, macar la nivelul blogosferei, lucrurile nu sunt iremediabil pierdute din punct de vedere al perceptiei politice. Putea fi si mai rau, insa e doar un inceput de normalitate. Voi merge la vot si, chiar daca votul meu nu va conta decisiv, voi vota pentru Crin Antonescu. Este optiunea mea si nu am motive sa ma justific. Pot doar atat sa spun, in România nu ai cum sa votezi constructiv. Votul cel mai pertinent este votul negativ. Votând pentru Traian Basescu, nu faci altceva decât sa contribui la instaurarea dictaturii – lucru de necontestat, având in vedere evolutiile publice ale acestuia atât in calitatea de presedinte in exercitiu, dar mai ales prestatia sa din campania electorala. Votând pentru Mircea Geoana, as opta pentru consolidarea unor structuri dubioase care sa puna mâna pe pârghiile statului. Nu ma refer la Geoana, ca persoana, ci, parafrazându-l pe Basescu, ma refer la cine se afla in spatele lui. Sorin Oprescu? Hai sa fim seriosi! O fi un excelent medic chirurg, insa prestatia sa ca primar general lasa de dorit. Iar faptul ca Sorin Oprescu este candidatul lui Ion Iliescu face ca optiunea sa fie inexistenta pentru mine. Votând cu Crin Antonescu, nu fac altceva decât sa le dau celorlalti trei candidati votul meu negativ. Alternativa ar fi sa-i las pe altii sa decida pentru mine. Ceea ce am mai facut, la fiecare dintre alegerile precedente. Rezultatul? Asta pe care il vedem cu totii.

La referendum ma voi prezenta, de asemenea, constiincios. Voi vota impotriva reducerii numarului camerelor Parlamentului de la doua, la una. De ce? Pentru ca un parlament unicameral imi aduce aminte de Marea Adunare Nationala a lui Nicolae Ceausescu. Ma mai gandesc daca voi vota pentru reducerea numarului de parlamentari. Nu ca sunt de parere ca nu sunt prea multi. Dar, prin imputinarea lor, risc sa dau puterea maxima unui grup portocaliu sau rosu ce au tendinta de a instaura dictatura in România.

2 Comments

  1. Corina Said,

    Si eu votez NU la referendum. Iar la presedentie...ma mai gandesc. Parca nici Crin nu e destul de tare pentru functia asta.

  2. Ion Alexandru Said,

    Da, ai dreptate. Numai ca votul meu nu este pentru Crin Antonescu. Votu meu este impotriva celorlalti. Daca nu m-as prezenta la vot sau daca mi l-as anula, asta nu scade cu nimic sansele unuia dintre ceilalti sa ajunga in turul doi. In rest, sunt intru totulde acord cu tine. Nimeni dintre cei care candideaza nu are de-a face cu functia suprema in stat

Add A Comment